Thursday, December 3, 2009

Bagaimanakah Kenderaan Anda









Apakah Kemudahan Awam yang seringkali anda gunakan?(pengangkutan). Beca?.. Teksi?.. KTM?.. Bas?.. Ha Bas...

Tajuk Kita Kali Ini Adalah "Bagaimanakah Kenderaan Anda". 'Bagaimanakah' disini membawa banyak maksud, antaranya... Keselesaan, kecantikan, kesesuian dalam penggunaanya, keselamatan dan macam2 lagi.

Disini saya ingin ingin bercerita mengenai keselamatan.
Adakah kenderaan yang anda gunakan menjamin sampai ke destinasi yang ingin dituju?. tak perlu cakap dengan saya.. anda duduk termenung dulu 2 3 jam. pikirkan sendiri.

Kita seringkali terdengar kemalangan dijalan raya yang membabitkan Bas. Ia berpunca dari Kerosakan, keadaan jalan, atau kesilapan pemandu itu sendiri. mana ada orang suka2 nak excident iye tak?.

Ye kali ini saya akan pamerkan kepada anda semua mengenai satu kemalangan yang membabitkan Bas. entah dari mana silapnya Bas ini mengeluarkan asap yang banyak dan berbau seperti Bas terbakar... emmm Bas terbakar?.. pelik bau Bas nie.. adakah bas ini tidak mandi pagi atau ia sedang bertukar dari Bas awam kepada Bas terbakar... oh!tidak bas terbakar!!!! lari- lari selamatkan diri anda.. pintu hadapan adalah garisan penamat.. siapa yang melintas terlebih dahulu adalah pemenang.. ye tolak jangan tak tolak.. tolak la orang dihadapan anda.. kerana anda ingin menang. yang lemah akan jatuh tersungkur. manakala yang menang akan jadi orang yang tidak tau menghormati org laen.. ye teruskan tolak-menolak kerana itu lah budaya yang susah orang-orang kita hindarkan.
siapakah pemenangnya. anda fikir kan sendiri



kendaraan lain khuatir melalui jalan ini. jalan semakin sesak




terima kasih kepada encik polis kerana datang membantu menjaga keadaan lalulintas dan keselamatam pengguna lain.. dengan bantuan encik polis, keadaan terkawal.



apakah pandangan anda terhadap kemalangan yang berlaku dijalan raya.. apa-apa pun pastikan kenderaan anda selamat digunakan dan itulah ciri-ciri keselamatan yang perlu ada ketika ingin memulakan perjalanan.. sekian

9 comments:

  1. bagus info nih.. tp sy buta la psl komponen2 kereta ni, abam mantis....

    ReplyDelete
  2. kemalangan? malang tidak berbauu

    ReplyDelete
  3. ala mamma mia.. x tau kena la belajar.. x nak belajar pun x pe.. dah ada kereta nanti kalau berenti kat kat tepi jalan awak tanya la kedai2 pomen yang berhampiran

    ReplyDelete
  4. cik EPAL datang blog saya sorang je ke? ajak la cik DURIAN dan cik NANGKA datang sekali.. buat teman awak sambil baca2.. ye cik EPAL. malang tidak berbau.. tapi minyak petrol ada bau selapas berlakunye malang. macam 2 jugak bau asapnya.

    ReplyDelete
  5. peyebab utama kepd kemalangan2x ini ialah sikap pemandu itu sendiri..sikap ambil lewa keselamatan org lain n diri mereka sendiri..klu dah terkena, barulah mereka nk pikir..

    jadi jln penyelesaiinye ialah..ketatkan undang2x..n perbaiki jln2x di malaysia..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. sueanne dah bagi pandangan... baiklah saya akan pertimbangkan.. dan mungkin kami akan usulkan pandangan sueanne ketengah. ketangah ape? mungkin ketengah meja kopi kedai mamak kat pantai dalam. eee:)~

    ReplyDelete
  8. gile la sampai terbakar.....huhuhu
    takut tngk.. grrrrrrr!

    :(

    ReplyDelete
  9. zat~ ye... itu permulaan bas tu terbakar.. ada api.. last sekali bas tu tinggal rangka je. x ada api dah.. yang tu x dapat amik

    ReplyDelete